گل بنفشه

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ گل بنفش :: خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

گل بنفشه

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ گل بنفش :: خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

وحشت فرمانده ارشد آمریکایی از جنگنده "ایرانی"

نهاجا در دوران پس از جنگ تحمیلی هم در تولید قطعات و اورهال جنگنده‌ها نقش مهمی را ایفا کرد و توانست انواع جنگنده‌های موجود در نیروی هوایی جمهوری اسلامی را تعمیر اساسی کند. این تنها بخشی از توانمندی هوایی ارتش و بعد دیگر قدرت نهاجا در تولید جنگنده ها در منطقه غرب آسیا است. 

 

وحشت فرمانده ارشد آمریکایی از جنگنده

وحشت فرمانده ارشد آمریکایی از جنگنده
 
مقامات آمریکایی پس از ساخت این جنگنده شدیدا از توانمندی آن ابراز نگرانی کردند.  پس از انتشار اخبار ساخت جنگنده‌های ایرانی یکی از فرماندهان ارشد آمریکایی عنوان داشت: ما قبلا اصلا از جنگنده‌های ایرانی نمی‌ترسیدیم، بلکه از قدرت تحلیل و واکنش سریع و غیر قابل پیش‌بینی خلبانان ایرانی بیمناک بودیم، اما اکنون ما اطلاعاتی درباره جنگنده‌های ساخته شده در ایران نداریم و نمی‌دانیم از چه نوع تکنولو‍‍ژی در آنها استفاده شده است و الان هم از جنگنده‌های آنها و هم از خلبانان آنها بیمناکیم. 

برچسب‌ها: 

آخرین خبر‌ها از معافیت جدید فرزندان ایثارگران و رزمندگان

بر اساس این گزارش، یکی از مهمترین تغییرات اعمال شده مربوط به ماده 45 قانون خدمت وظیفه عمومی بود که با تغییراتی روبرو شد و یک تبصره هم به آن اضافه شد. در این تغییرات آمده بود که برای معاف شدن یک نفر از فرزندان آزادگان، جانبازان و رزمندگان دیگر نیازی به سابقه 24 ماه آزادگی نیست و این عدد به 12 ماه تقلیل پیدا کرد. همچنین شرط 25 درصد جانبازی به ده درصد و 30 ماه حضور در جبهه به 12 ماه حضور تغییر کرد.
 
اما امروز روابط عمومی شورای نگهبان، اعلام کرد لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور مصوب جلسه مورخ بیست و هشتم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و نود و پنج مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخ 1395/03/17 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. نظر این شورا به شرح زیر است:
 
علی‌رغم اشکالات و ابهامات متعددی که بر این مصوبه وارد است نظر به اینکه علاوه بر اصلاحات و الحاقاتی که در متن لایحه تقدیمی دولت توسط مجلس به عمل آمده کلاً در 50 ماده به تصویب رسیده است با عنایت به اینکه قریب به 70 ماده به عنوان مواد الحاقی به آن افزوده شده است از آنجا که لایحه دولت با مصوبه مجلس ماهیتاً اختلاف فاحش پیدا کرده و موارد اضافه شده به خصوص مواد الحاقی از مصادیق طرح موضوع اصل 74 قانون اساسی محسوب نمی‌شوند و اصلاحات مذکور در اصل 75 نیز در مورد آنها صدق نمی‌کند و این امور عرفاً اصلاح در لایحه نیز محسوب نمی‌گردد لذا مصوبه مرقوم مغایر اصول فوق‌الذکر شناخته شد.

برچسب‌ها: اخبار روز , سربازی , معافیت , ایثارگران

افطاری چه بخوریم تا سردرد نگیریم +اینفوگرافی

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر تلگرامی، سعی می کند مطالب پزشکی که در فضای مجازی و کانال های اجتماعی دست به دست می شود را از پرشکان متخصص پیگیری کرده و در صورت صحت مطالب در اختیار شما قرار دهد.

بهتر است در وعده افطاری از مصرف زیاد موادغذایی حجیم خودداری کنید تا دچار سردرد نشوید، سردردهای بعد از  افطار، نتیجه مصرف مواد غذایی حجیم نظیر‌ برنج، ‌ گوشت، مرغ، نان و سیب‌زمینی بلافاصله بعد از افطار است.

تمدید تاریخ اعزام مشمولان متقاضی طرح سرباز معلم



به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان وظیفه عمومی ناجا طی اطلاعیه ای اعلام کرد: به دلیل عدم تامین اعتبارات ومنابع مالی توسط وزارت آموزش و پرورش و برابر ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح تاریخ اعزام به خدمت مشمولان متقاضی این طرح تا یکم آبان ماه تمدید شد. 
براساس این گزارش، این دسته از مشمولان باید برگ آماده به خدمت جدید خود را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس + 10 ) دریافت کنند؛ همچنین در صورتی که متقاضی اعزام در یکم تیرماه سال جاری به سایر نیروهای مسلح و خارج از طرح سرباز معلمی هستند ، می توانند درخواست تعجیل در تاریخ اعزام خود را به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10 ) ارائه نمایند. 
این اطلاعیه می افزاید: این سازمان نیز حتی المقدور و با نظر مساعد با درخواست های آنها موافقت و در اعزام تیرماه نسبت به اعزام آنان به آموزش اقدام می نماید.